Posiadasz Sklep internetowy? Twoją sprzedaż podniosą Social Media!

Z jakich mediów społecznościowych korzystają firmy?

Liderem platform wykorzystywanych przez firmy jest Facebook – już 96% marketerów używa go do komunikacji. Nieco mniej z nich, czyli 89% działa na Twitterze. 70% posiada już konto na LinkedInie i Instagramie. Ankietowani wskazali, że najrzadziej korzystają ze Snapchata i Pinteresta.
Co ciekawe, portal Zuckerberga jest numerem jeden mimo, że marketerzy zadeklarowali doświadczanie spadku organicznego na portalu w 2017 roku.
W ramach raportu „State Of Social Media 2018” zapytano także, jak często publikowane są filmy – 37% osób wskazało, że robi to co miesiąc, a 25% nie robi tego wcale. 22% zadeklarowało, że udostępnia je co tydzień, natomiast 10% co dwa tygodnie. Zaledwie 6% wskazań to codzienne publikacje.
Twórcy raportu sprawdzili także, jak różni się częstotliwość udostępniania filmów w przypadku mniejszych i większych firm. W przypadku tych pierwszych ponad 40% robi to co miesiąc, lecz niewiele mniej, ponad 30% nie robi tego wcale. U większych przedsiębiorstw sytuacja wygląda nieco inaczej – mniej niż 40% udostępnia filmy co miesiąc, a blisko 30% robi to co tydzień. Czynnikami, które sprawiają, że firmy nie udostępniają treści wideo są przede wszystkim brak czasu (64%), brak pieniędzy (40%) oraz niepewność w kwestii tego, jakie firmy chcą tworzyć (24%).
Wspomniane już wideo najczęściej udostępniane jest na Facebooku – serwis w tym celu wykorzystuje już 70% firm. Drugim najchętniej wybieranym miejscem jest YouTube’a (54%), a trzecim Instagram (40%). Najrzadziej wskazywano Snapchata – być może ze względu na specyficzną, młodą grupę odbiorców.

Podczas przygotowania publikacji spytano także przedstawicieli firm, jakie treści uwzględnili w swoim planie na 2018 rok. Już 85% wytypowało, że będą to treści wideo, które w znacznym stopniu angażują odbiorców, a 68% grafiki. Udostępnianie treści tekstowych deklaruje zaś 57% przedstawicieli firm.
Mimo popularności formatu wideo, niewiele firm decyduje się na transmisję na żywo – 69% firmy nie robiło tego wcale w ubiegłym roku, a wśród firm, które się na to zdecydowały wykorzystywano w tym celu przede wszystkim Facebooka (91%).
W jaki sposób wykorzystują reklamy w social media?
Serwisem najczęściej wykorzystywanym do celów reklamowych jest Facebook – to tam aż 94% ankietowanych zamieszcza reklamy lub posty sponsorowane. Podobne działania na Instagramie deklaruje 44%, natomiast w przypadku LinkedIn i Twittera prowadzi je blisko co czwarta firma.
Płatne formy działań stają się na tyle popularne, że 67% ankietowanych chce w tym roku zwiększyć budżet na ten cel. Zarówno w przypadku mniejszych, jak i większych firm sposobem mierzenia ROI jest na zaangażowanie.

Co daje firmom ich wykorzystanie?
Social media marketing może przynieść firmom wiele korzyści. Już 74% z nich wierzy, że korzystanie z serwisów społecznościowych jest „w jakiś stopniu efektywne” lub „bardzo efektywne”. Firmy, które zdecydowały się na płatne formy promocji w mediach społecznościowych blisko dwukrotnie częściej wskazywały, że prowadzone działania są w opinii bardzo efektywne.

